Hledáte zajímavé řešení webových stránek?
Ceny webových stránek se značně odlišují. Musíte brát na vědomí pár podstatných kritérií. Většinou jde o náročnost a hodinovou sazbu. Tu si každá velká a malá firma určuje rozdílně. Tady musíte začít zvažovat především kvalitu poskytovaných služeb firmy a její reference. A v neposlední řadě musíte brát v úvahu, jak dlouho je firma na trhu a poskytuje zákazníkům svoje služby.
Nejde v žádném případě stanovit přesnou cenu webových stránek dopředu, musíte porovnat rozsah, design, redakční systém a funkční prvky, které se musí naprogramovat.
To nás přivádí k otázce, komu svůj projekt tedy svěřit?
Máme pro Vás pár tipů, výhod a nevýhod, které můžete při výběru zohlednit:
- VELKÁ REKLAMNÍ AGENTURA – Weby by měly být vždy přesně zpracované s vysokou mírou profesionality. Váš web spravuje více lidí dohromady, tím dosáhnete rychlejšího výsledku, spolupráce je flexibilnější a také máte někoho k dispozici skoro Non-stop. Na druhou stranu některé agentury nepracují příliš rychle a platíte opravdu za všechno, je to nejnákladnější řešení. Tím pádem je tato varianta nejlepší pro velký a rozsáhlý projekt firem, které mají takřka neomezený budget. Cena se většinou pohybuje od desetitisíců výše a ty největší weby i nad milion korun.
- MALÁ MARKETINGOVÁ FIRMA – Velkou výhodou je orientace na zákazníka, naslouchání a porozumění jeho potřeb. Úzký a blízký kontakt se zákazníkem je zde samozřejmostí. Dále vysoká flexibilita co se týče změn na projektu a daleko nižší náklady než nabízejí velké agentury. Nepodílí se tu na tvorbě takové množství lidí, jako je tomu tam. Probíhá zde kvalitní analýza potřeb, většinou ve velmi přátelském prostředí zkušeného týmu. Často zde narazíte na kreativce, kteří díky prostoru v malé reklamní agentuře, dokáží Váš projekt dovést daleko dál, ještě za Vaše prvotní očekávání. Cena je výrazně nižší než u velkých agentur okolo 25 000 – 50 000 korun.
- FREELANCER (NA VOLNÉ NOZE) – Projekt řešíte pouze s jedním člověkem, ovšem nemusí mít dostatek znalostí na profesionální úrovni. Nevýhodou je i to, že Vám nepomůže s dalšími službami např. marketingem. Ale pokud se prezentuje, jako profesionál, má zkušenosti např. z velké reklamní agentury a odešel na volnou nohu, webové stránky jsou jeho vizitkou. Vždy je potřeba celý projekt projít společně, vyladit detaily, vyjádřit se k němu a zaměřit se na konkrétní cíle. To by Vám mohlo pomoci k dobrému výběru Freelancera. Cena je hodně individuální od 15 000 až do několika desítek tisíc korun.
Jaká jsou vaše očekávání?
Ještě je zapotřebí se rozhodnout, jaká jsou Vaše očekávání a produkt, který chcete prezentovat. Zdali jde o single page, složitější propagační web nebo e-shop. Dalšími prvky jsou komunikace, analýza, grafické varianty, použitá technologie a následný provoz.
Design webu vám mohou vytvořit:
- úplní začátečníci – vytvoří absolutně nevzhledný návrh
- šablonáři – vezmou šablonu a naplní ji pouze obsahem
- vysoce profesionální kreativci – kteří vytvoří unikátní design na míru
Tohle všechno musíte zohledňovat při správném rozhodnutí.
A tou poslední neméně důležitou věci je provoz a údržba webu – neboli jen tvorbou život webu rozhodně nekončí, ale naopak začíná.
Je důležité mít po ruce stabilního partnera, který web v budoucnu upraví, když ho napadne virus nebo bude potřeba provést nějaké změny. I když u velmi levného webu je to jedno, ten si za pár let uděláte znovu, že?
Nevyhnete se stálému sledování proměn standardů, přizpůsobení se novým prohlížečům, novým trendům, sociálním sítím a zařízením (mobilům, tabletům) a nezapomínejte, že je třeba řešit i bezpečnostní hrozby apod.